söndag 27 mars 2011

Marknad

Var upp till Åsele i går på vintermarknad (som är betydligt mindre än deras sommarmarknad). Strosade runt lite och var och fikade en sväng på hembygdsområdet - där det serverades underbart hembakade smörgåsar och kakor.

Handlade lite på marknaden också. En bit ost gjord på både get- och komjölk. Dessutom några härvor mossgröna 2-trådigt ullgarn från kempes.
Skulle gärna ha köpt mer garn, men försäljaren var tyvärr inte av den trevligaste sorten. Stressade på då jag inte kunde bestämma mig för vilken färg jag ville ha (den visade sig att det inte fanns tillräckligt många härvor av den färg som jag först valt - blev lite knivigt att tänka om)och var inte direkt trevlig och hjälpsam. Men garnet som följde med hem är jag nöjd med. Funderar på att bara sticka mig en enkel tröja att ha i vår av det.

Nu tror jag att jag får införa ett litet garnköpsstopp igen. Denna gången kommer det att vara april ut. Måste hinna sticka upp lite av det jag har hemma. Känns lätt lite stressigt när garnförrådet bara växer och växer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar