onsdag 1 juni 2011

Packar

Packar och fixar lite. I morgon far vi till stugan i fjällen och blir där över helgen. Det ska bli så skönt.
Våren har varit skakig, men nu börjar allt reda upp sig. Har fått underbart jobb över sommaren. Förhoppningsvis kan jag fortsätta vikariera där i höst, medans jag läser en kurs på halvfart och distans (överlycklig att jag kom in). Så resan nu blir ett litet avstamp att lämna det bökiga bakom och hämta kraft inför allt roligt som ligger framför.

Naturligtvis packar jag ner lite stickning. Har börjat sticka på en kofta i grön Karisma som jag hoppas få klar under sommaren. Sen packar jag ner garn och mönster till en ny sjal (har ett par färdiga på blockning nu) bara jag kan bestämma vilken...
Kommer troligen att packa ner en sockstickning också - av någon anledning blir jag alltid sugen på att sticka sockar då jag är i stugan.

Ser fram emot en lugn helg med tid att bara vara. Oavsett väder kommer det att bli avkopplande och energisamlande. :)

Trevlig helg alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar