måndag 28 januari 2013

Måndag morgon

Hoppas din helg har varit bra!

I lördags var jag på underbar gospelkonsert. Snett över gången satt en äldre dam med hatt. Tittade på henne där hon satt med händerna stilla i knät och lyssnade. Efter pratade vi lite. Va bra de var! Vilka fasoner! Detta sa hon med ett stort leende. Så härligt att höra detta från henne :) Jag som var orolig att hon skulle tycka illa vara, att ljudet var för högt osv... Man ska inte ha förutfattade meningar om folk :)

I går kunde man ha trott att jag stått där framme och sjungit. Rösten helt borta, likaså kraften. Orkade inte ens sticka eller fara på kvällens syjunta...

Men nu är det måndag och nya tag. 10 timmars sömn gjorde susen.  I dag väntar pluggböckerna. I pauserna tänkte jag sticka på min oktröja. Det är bara några cm kvar nu på den stora kragen. Ser fram emot att få den klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar