lördag 9 februari 2013

Blått

I går när jag kom hem från läkaren (har fått medicin mot mina bihålor) låg detta och väntade på mig:
Garn från Limmo-designs sockgarnsklubb. Fint garn som kom som uppmuntran när jag som bäst behövde det, efter en sömnlös natt och med förkylning som vägrat släppa.

I dag är jag piggare. Medicinen hjälpte och jag fick sova :-) Sitter och stickar på detta:
Ska bli födelsedagssockar. Mottagaren såg lite förvånad ut när han öppnade paketet och fick syn på ett par garnnystan. Blev lättad när han förstod att jag skulle förvandla dessa nystan till ett par sockar.
Garnet är raggi. Perfekt stickning framför tv:n med vinterstudion och sen melodifestival.
Mera blått. Tog fram detta tyg i morse. Om orken räcker till är tanken att det ska förvandlas till köksgardiner under helgen.

1 kommentar:

  1. Skönt att du känner dig bättre!=0) Garnet ser jättehärligt ut!

    SvaraRadera