fredag 15 mars 2013

Framåt och bakåt

Förra helgen hade jag stickat klart "kroppen" på min February lady sweater. Provade den innan jag skulle maska av. Tänkte att den kanske var lite för kort. Funderade hela helgen, repade upp nederkanten på söndagens syjunta. Men det tog emot att fortsätta sticka på den...
La i stället upp till en Solution-sjal. Där blev jag inte nöjd med början...

Så jag har haft en vecka då jag inte har velat sticka på nånting alls.Tills i går. Satte igång att sticka på koftan igen. Nu är jag återigen nere vid kanten, det ser fint ut och jag är nöjd.
Sjalen har jag repat upp. Ska börja om på den. Det är en alldeles för fin sjal för att jag ska vara missnöjd med ett slarvfel. Bättre då att starta om.
Den här tiden det har tagit att repa upp och sticka tillbaka känns ändå inte som onödig. Nu är jag nöjd med resultatet - det är mycket värt.
Nu ser jag fram emot att sätta igång med ärmarna på koftan. Den kan nog bli klar till påsk trots allt :-)
Sen sjalen... Har på känn att den kan bli en njutstickning också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar