tisdag 30 juli 2013

Snickra och måla byts mot sticka och garnmys

Den sista veckan här har vi haft fullt upp. Det har sågats, skruvats, målats osv. Jag har målat brädor som ska ersätta de som hackspetten har förstört och vi har påbörjat projekt veranda. Märkte att jag trivs riktigt bra med pensel och skruvdragare. Min beundran för de som kan detta, och de som har det som yrke, har verkligen växt dessa dagar.
Jag har dessutom målat det som så småningom ska bli hyllor till mitt syrum. Jag trodde att det skulle gå fort att få det klart - icke. Färgen tar längre tid på sig att torka än vad vi trodde. Så nu är mina saker från syrummet i vardagsrummet. Men nu får de snällt ligga där och vänta till nästa vecka...

I morgon bitti far jag nämligen till Fattigskogen för några dagars stickläger! Min sticklust har varit borta den sista tiden, men nu börjar den infinna sig. Det ska bli så kul att umgås med andra garngalningar :-)
Önskar er alla en härlig fortsättning på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar