söndag 6 oktober 2013

Fiberfestival

I går var jag på fiberfestival. Hade en fin dag med stickmys och klappning av massor med fint garn. Det blev lite inköp också:
Tynn Alpakka (från Du store alpakka) köpte jag av 3 stickor. Kan inte påstå att det var ett impulsköp - jag såg detta garn då vi var på smekmånad med Hurtigrutten förra sommaren. Blev förälskad ibåde garn och färg redan då. Dumt nog köpte jag det inte. Men nu så finns det äntligen i en påse nära mig. 4 nystan á 50 g och 167 m. Blir ett sant nöje att komma på vad det ska få bli.
Jag köpte även Filigran (från Zitron) av Textera, Merinoull, 600m/100g. Jag har absolut ingen aning om vad jag ska göra av det, mer än att det ska bli en sjal. Så fint och mjukt garn. Gick absolut inte att motstå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar