fredag 27 december 2013

Lugnet efter julen

Hoppas att du har haft en fin julhelg. Här har det varit lugnt. Julaftonen firades i det lilla röda huset. Efter julottan på juldagen blev det en spontan-tur för att hälsa på släkt. Tusen tack för mat och fika!

 Tyvärr är det inte så vitt ute som jag skulle önska, mest grått... Men vi får mysa inne istället. I dag ska jag njuta av två av mina klappar: dvd med julkalendern teskedsgumman (enligt mig en av de bästa) samt den här boken:

Så mycket fint det finns i den!!! För dig som inte tittat i den kan jag berätta att det finns koftor för olika yrken - balerina, barista, florist osv.  Är så sugen på att börja med bondekoftan. Men så var det det här med alla halvfärdiga projekt som "dykt upp" i syrummet nu när jag har rensat... Får fundera ett tag till. Men sugen är jag... Tills vidare stickar jag på min solution:

Jag har nu så gott som stickat klart den slätstickade delen. Ska nu börja på den mönstrade delen. Riktig njutstickning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar