söndag 18 maj 2014

En dag i det lilla röda huset på landet.

I dag är det dags för Ett foto i timmen. Du är välkommen att se hur en helt vanlig lugn söndag ser ut hos oss i det lilla röda huset på landet. Fler som är med och visar sin dag hittar du här.
I
08:00 God morgon! Jag fixar med morgon-te. Tänker ta med det ut i solen.

09:00 Sitter fortfarande kvar på vår nya (inte helt klara ) uteplats. Med stickning i händerna och den här är utsikten är det lite svårt att slita sig.
10:00 Frukost

11:00 Duschar


12:00 Gör ren torkställningen ute.  Så härligt att äntligen få torka tvätten utomhus igen!!!

13:00 Vilade jag en stund

14:00 Har vi lastat av vävstolen jag köpte i veckan och far och lämnar tillbaka släpet som vi lånat.

15:00 Sitter jag ute och stickar.

 16:00 Spolar maken av några utemöbler medan jag lugnar min (lite rödlätta) hud inomhus.

 17:00 Förbereder middagen - under smördegen finns kyckling och räkor samt en god röra.

18:00 Vi har ätit middag (så gott!!) Liten tant vill ha med matte ut.

19:00 Vi spelar klart gårdagens tp-omgång
20:00 Vi hämtar in tvätten.
21:00 Sitter och tittar i programmet för Väv 2014

6 kommentarer:

  1. Kikar in på början av dagen.

    SvaraRadera
  2. Tittar inom och ser hur Din dag startat.

    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  3. Har också ett sånt där duschdrapperi. Vad härligt du verkar ha det, där ute på landet!

    Skönt med lugna dagar också!

    // Anna

    SvaraRadera
  4. Kyckling och räkor och en god röra? Låter inte fel! :)

    SvaraRadera
  5. Tittar in på din dag. Ser ut som ni haft lika varmt som vi haft.

    SvaraRadera
  6. Du verkar ha haft en avkopplande och sjön dag!

    SvaraRadera