fredag 29 augusti 2014

Nygammalt

Då min pappa gick bort för 12 år sen fick jag en av hans koftor. Rostfärgad, enkel med flätor och dragkedja. Stickad av mamma och välanvänd.
Jag har också använt den mycket. Älskar färgen och att den påminner om pappa.


De sista åren har jag letat efter garn som till färgen påminner om färgen på just den koftan. Till sist hittade jag det - i en affär i Sundsvall sist vi var där (färgerna är aningen mörkare i verkligheten än på bilden). Garnet är Alpaca silk från Hjertegarn.
Tänker att jag stickar en enkel kofta med knappar.  Är bara på resåren än, så jag får fundera på om jag ska göra några flätor.

Mer nygammalt blir det på måndag då jag ska återuppta mina studier igen. Ska bli så otroligt roligt att komma igång igen.  Men skulle det kännas det tungt nån dag då, tar jag bara på mig den gamla koftan... Blir bra det här :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar