torsdag 16 juli 2015

Uppmuntran

Det har varit ett par tuffa månader då jag inte har kunnat sticka mer än nån enstaka maska i bland. Ett tag var jag inne på att sälja allt garn och hitta en ny hobby...
Sen tog jag mitt förnuft till fånga - allt garn är kvar. Har t.o.m köpt mig några härvor som uppmuntran:


Handfärgat sockgarn från Limmo-design. Färgen heter dragonfly. Vet inte än vad det ska bli av härvan. Förälskade mig i färgerna...

Det här 2-trådiga ullgarnet köpte jag på en utflykt till Kristina på Balfors gård. Tänker mig att det ska bli en stor skön sjal. Rätt enkel - rät eller slätstickad - med nån liten extra detalj.

Som det är nu kan jag sticka i ca 10 min innan jag behöver ta paus. Lycka!!! Då gör  det mindre att jag får avstå från en hel del annat som att lyfta saker.  Vet att det kan ta tid att bli helt bra. Men som någon sa: långsamt är också en fart :-) Och under tiden så stickar jag på och njuter av sommaren.

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar