måndag 20 december 2010

Jag älskar verkligen vintern och nu börjar jag få som jag vill ha det - mycket snö. Jag tog denna bild i lördags på vårat insnöade hus. Allt är vitt. Ser riktigt mysigt ut.

Vi har fågelbord utanför köksfönstret. En liten talgoxe säger till när det är dags att fylla på - då flyger han runt en på ca ½meters avstånd och kvittrar. På bilderna nedan väntar en tita (?) på att jag ska fylla på. Bilden nederst är Herbert (som vi valt att kalla den orädda, hungriga talgoxen för).



Tyvärr blir det inte så mycket till stick- och garnbilder nu. Till stor del beroende på att det lilla jag har stickat sista dagarna har varit julklappar.
Dessutom blev jag ordentligt förkyld i helgen. Men det har gått skapligt ändå. Har druckit massor med te, läst bloggar och funderat över framtida projekt. Med jämna mellanrum har en liten hund kommit och kollat läget och velat bli kliad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar