fredag 7 oktober 2011

Sen sist...

har det hänt lite. :) Jag har...

... varit iväg till min distanskurs. En underbar vecka!! Det är inte så mycket rå-plugg, men massor av information och saker att ta in. Otroligt intressant att läsa. Härliga människor i klassen gör det ännu roligare. (bilden är från Örnsköldsviks kyrka som vi besökte under kursen)


... njutit av det fina vädret.


... har jag även varit på fiberfestival. Så underbart att gå och titta på allt fint. Jag kunde naturligtvis inte låta bli att handla lite (garnen ville absolut följa med hem :) )
Detta garn är från 3 stickor. Den stora härvan (handfärgat ullgarn) ska bli en sjal så småningom de små (handfärgad merinoull) funderar jag på att förvandla till muddar.


Träffade även Lillemor som har Limmo-design. Den lilla härvan med handfärgat sockgarn hade jag beställt sen förut. Den stora handspunna 2-trådigt ullgarn (som jag redan nystat upp) kunde jag bara inte motstå!
Som synes älskar jag färg :)


... har jag stickat en hel del på min pippitröja i Karisma. Har hunnit upp till ärmhålet nu. Otroligt kul att sticka, snabbt går det. (räderna är mellangrå, blir fin kontrast tycker jag)


... har vi varit på spontanutflykt till ett av mina favoritställen ute vid havet. Bara lite enkel lunch, hjärtevännen och havet. Det är livet!!

I dag är det busväder ute. Perfekt att kura i hop sig och fortsätta lite på min traveling woman i zauberball. Mitt första försök med mönster på engelska. Det går sakta men säkert.

1 kommentar:

  1. Vad roligt att du också ska på sticklägret!
    Välkommen hit upp!
    /Ann-Britt

    SvaraRadera