söndag 5 maj 2013

En liten lista

Jag hittade denna lista hos Ulrika och bestämde mig för att kopiera den. 

Vem är i rummet med dig just nu? Ingen, maken är i köket och bakar bullar
Vem skickade du senaste sms:et till? Marie
Vem saknar du mest just nu? Mina föräldrar. Vi satt nyss och pratade om dem.
Var är din mobil just nu? Som vanligt har jag ingen aning. Letar alltid efter den...
Vad var det senaste du åt? En sen frukost. Smörgåsrån och o'boy
Vad ser du mest fram emot just nu? Just nu vill jag att nåt roligt ska hända så det blir sticklägret i Docksta i slutet av maj.
Om vad tänker du just nu att “näe, jag vill inte”? Borde riva lite mer tapeter i hallen.
Vems hem var du senast i (ditt eget räknas inte)? Min systers.
Vad står på ditt “schema” idag? Inget alls faktiskt. Tänker få bort förkylning, sticka ett och annat varv, sova, lyssna på radio eller se en film.
Vad finns till vänster om dig där du sitter/står just nu? I soffan ligger en hög med stickningar - en sjal, en socka och en kofta, alla på g. Där finns också ett par filtar, näsdukar och fjärrkontrollen till tv:n.
Om du tittar rakt fram, vad ser du då? Vardagsrumsbordet och sen fönstret. Utanför det syns lagårn. 
Vilken blogg besökte du senast? Ulrikas
Vad vill du helst av allt göra just nu? Om jag var frisk skulle jag helt klart ha åkt ut till havet en sväng. Längtar dit nu. 
Om du fick välja en “superkraft”, vilken skulle du välja och varför? Just nu skulle en "fixa till-kraft" vara bra. Fixa allt som behöver fixas i min närhet rent praktiskt och också fixa så att alla är glada och nöjda med livet.
En låt du gärna lyssnar på om och om igen just nu?I'm here to stay med Björn Skifs. En riktig pepp-låt som får mig på bra humör.
Härligaste ljudet just nu? Det öronbedövande fågelkvittret ute.
Något du skulle vilja lära dig? Spinna... Jag och sländan för en ojämn kamp...
Tre saker i din väska: läppstift, anteckningsblock, pappersnäsdukar
Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Vid havet i närheten av där jag är uppväxt. Den stranden...
Nattuggla eller morgonpigg?Morgonpigg. Eller jag vaknar tidigt, är talbar då jag fått en mugg te i mig.
Det första du tänker på när du vaknar? Min hjärna funkar som sagt inte innan första muggen te.
Vad spenderar du helst pengar på? Garn absolut, sen har jag tyvärr en förkärlek för ljuslykor och muggar (enligt maken är det tyvärr :-)  )
Vem kramade du senast? Maken. Han får många kramar.
Vem pussade du senast? Lite svårt att pussas med täppt näsa men maken och katten Signe. 
Vad är du rädd för? (För egen del.) Paniskt rädd för spindlar (även i plast eller på bild). 
Vad gör dig glad? Doften av varm skog eller havet. Vänner, maken, musik.
“Pryl” du saknar mest just nu? Min gamla stereo. Vill spela mina lp-skivor
Favoritglass? Nogger!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar