onsdag 1 maj 2013

Färdig sjal

Första sjalen är klar:

Jag har under arbetets gång kallat den för mammasjalen. Färgerna var mammas favoritfärger, kanten är som på en favorittröja som hon stickade till mig. Då hon var den som lärde mig sticka och att älska garn är det inte mer än rätt att hon får en sjal tillägnad sig.

Det blåser nåt otroligt ute i dag...


Garn: Drops Karisma. Sjalen väger ca 250 g och det gick åt ca ett nystan mer mörkblått.
Stickor: stickade fram och tillbaka på rundsticka nr 4
Mönster:  som sagt mitt eget. Kanten hittade jag till slut i en bok (Knitting on the edge), men inspirationen var en tröja som mamma gjorde till mig då jag var i tonåren.

Rolig sjal att sticka. Den blev stor och kändes väldigt skön att ha på sig i blåsten. Som synes tycker Signe att den duger gott att sova på också...
Tror att jag kommer att använda den här sjalen mycket framöver.

4 kommentarer:

  1. Den blev jättefin och ser härlig ut att ha på sig!=0)

    SvaraRadera
  2. Snygg sjal och grattis i efterskott på bröllopsdagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för komplimang och grattis! :)

      Radera