fredag 3 januari 2014

Inventering

 Jag började året med en "inventering" av projekt - både wip:s och ufo:s ( dvs de som är pågående och de som har blivit liggande ). Totalt hade jag 15-20 projekt...Samt garn till ett par till projekt (bl a vantar till maken) Tänkte försöka bli klar med flera av dessa till sommaren. Målet är att antalet projekt i skåp och korgar ska ha minskat till i alla fall 10 tills då.
Men jag kan ju inte låta bli att planera för nya projekt ändå...

 I går var vi in till stan en sväng och gjorde bort några ärenden. Passade då på att gå in på en av stans garnaffärer och beställa garn till floristkoftan ur boken Älskade kofta som jag fick i julklapp. Tänker att den kan bli en perfekt vardagskofta.
Nu är tanken att jag ska hinna klart min röda kofta innan garnet kommer. På det viset blir inte projekthögen större i alla fall. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar