måndag 27 januari 2014

Hemlisfrågor

Jag är med i ett hemlisbyte hos Stickamera.se
Här kära hemlis är mina svar på frågorna:


Hemlisfrågorna

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Jag stickar helst i rena naturmaterial, utom då jag stickar sockar - då är det helt ok med lite akryl. Tyvärr lite känslig om det är alltför "sticksigt"

2. Vilka är dina favoritfärger?
Jag älskar färg!!!  Gärna mustiga och/eller starka färger. Favorit? Grön, röd, blå, brum

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Bleka färger har jag svårt för...

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Använder rundstickor och strumpstickor. Gärna av trä, men tar det som finns till hands

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Började sticka för 30 år sen. Därefter har det varit i perioder, mer och mer de sista 5-6 åren. Räknar mig till den avancerade skaran. Älskar att prova nya saker.

6. Dricker du kaffe? Te?
Gärna te i alla färger och smaker bara det inte är för sött.

7. Är du allergisk mot något?
Starka dofter

8. Vilken slags musik tycker du om?
Oj. Lyssnar på mycket musik efter humör. Schlager, 80-tal, visa, klassiskt, jazz. Några favoriter: Bryan Adams, Björn Skifs,  Nils Landgren, Sofia Karlsson, Michael Bubblé, Cajsa-Stina Åkerström, Toto

9. Favoritgodis?
Choklad!!! I alla styrkor och smaker :-)

10. Håller du på med någon annan “skapande hobby”, förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Har virkat och broderat en del. Har gjort tappra försök att lära mig att spinna och har inte gett upp än.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv…
Koftor och sjalar

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nej tyvärr inte

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Haruni vill jag göra bara jag hittar rätt garn, likaså sjalen australisk vinter och koftorna Vitamin D och Emelie

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Det händer.  Mäter ca 16-17 cm runt handleden

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Gärna det.

16. Stickar du sockor?
Ja. Den perfekta "handväskestickningen" - följer alltid med

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
Ett par stadiga 41:or

18. När fyller du år?
6 september

19. Stickar du med pärlor?
Jag har tyvärr inte gjort det än...

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Förutom studielitteratur (har uppehåll nu) gärna romaner, deckare och biografier i en salig blandning

Om det är något du undrar över är det bara att fråga!

1 kommentar: