måndag 3 februari 2014

Funderingar kring garner och projekt

Den sista tiden har jag funderat en hel del kring projekt och garn.  Påbörja nya projekt eller göra klart de jag har på stickorna? Köpa nytt garn eller använda det som finns hemma?

För tillfället är det en kombination av allt detta. Jag har stickat klart styckena till min kofta i Debbie bliss  tweed, har bara att montera och virka kant runt om kvar. Jag stickar för fullt på makens tröja, har bara knappt ½ ärm och halskanten kvar innan montering och fästning av trådar.
Men jag har inte kunnat låta bli att börja på nya projekt.. Både bondekoftan (från boken älskade kofta)  och honey cowl har startats de sista dagarna. För ordningens skull har jag köpt garnet till koftan, men till honey cowl hittade jag garnet i skåpet.

Känns som en bra blandning. Sticklusten är på topp och orken kommer tillbaka mer och mer. Snart är det dessutom os - perfekt att sitta och sticka till :-)

1 kommentar:

  1. Härligt med en massa sticklust!!!!! Håller just på och slår in ett paket till dej :D

    SvaraRadera