onsdag 2 juli 2014

Mina odlingar

För ett tag sen skrev jag om att vi höll på att fixa till våra pallkragar. De är nu färdiga och det växer för fullt i dem (bilderna är från förra veckan, det är grönare nu)

Det blev två st till slut. Tanken är att vi ska utöka odlingarna till nästa sommar. Men som de nybörjare vi är, börjar vi lite lätt så här.
Den stora har vi snickrat ihop själv. Här har vi planterat potatis och rödlök.Som sagt - det är betydligt grönare nu.

Den lilla är köpt på ett byggvaruhus och sen målad på samma sätt som den stora. Här har vi sått morötter och persilja. Tyvärr invaderades den av myror. På med lite vitpeppar och myrorna verkar till slut ge upp. Hoppas att de inte kommer tillbaka.

Jag är inte känd för mina gröna fingrar. Allt som växer vissnar när jag kommer i närheten. Men nu har intresset väckts. Titt som tätt är jag ute och tittar till lådorna, vattnar och pysslar. Då jag ändå är i farten ser jag över vinbärsbuskar och jordgubbar.
 Nu är funderingarna i full gång på vad vi ska göra med resten av trädgården. Både vad gäller odlingar och blommor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar