måndag 7 juli 2014

På stickorna just nu

Sjalen jag har stickat på de sista veckorna ligger på blockning. Är riktigt nöjd med den. Det här är vad som är på stickorna just nu:

* Det mörkt blåa ska bli en Marius. Stickar den i Sandnes Duo. Så sagolikt garn att sticka i. Är lite osäker på om den blir lite stor eller inte. Stickar på ett tag till så får jag mäta efter hand. Perfekt att sticka på under spännande fotbolls-matcher.

* Det andra blåa ska bli en Vitamin D. Stickar den i ett sockgarn från Limmo-design. Har nyss börjat, men jag trivs med mönstret och garnet så här långt.

* Det flerfärgade är även det sockgarn från Limmo-design. Ska bli mormors-vantar. Började på de en dag när jag frös om händerna.

* Det härligt gröna ska bli Solskenssockar. Roligt mönster i knallig färg från Regia (färgen är mer intensiv i verkligheten)

Försöker hålla mig till de här nu. Kan hända att det blir nåt varv på nåt ufo emellanåt - har ju några att välja bland... Dessutom ska jag ta mig en dag när jag sätter mig och gör klart det lilla sista på ett par projekt som fästa trådar och montera ihop en kofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar