måndag 27 oktober 2014

Halv 8 - projekt

I helgen hade jag tänkt blocka sjal, fästa trådar och sy ihop kofta, sticka lite på Marius-tröjan. Men... det blir inte alltid som man har tänkt sig. Jag stickade totalt 5 varv på en ärm på Marius - det var allt. Resten av tiden har jag legat under 3 (!) filtar, frusit och hostat.

Har ett antal projekt med bara lite kvar på - sy ihop tröja/kofta, plocka upp framkant på kofta, fästa trådar, sticka tummar på vantar osv. "Tråk" som bara blivit liggande som ett dåligt samvete. Men som är så skönt när det väl blir klart.
 Jag har funderat hur jag ska komma mig för att ta itu med det här. Nu har jag en idé :-)  Ett tv-program som jag ofta tittar på är halv 8 hos mig. Programmet är 30 minuter långt och visas må-to. Tänker att 30 min/kväll,  4 dagar/vecka -  då hinner jag en hel del. Så då får dessa projekt sin egen tid. Resten av veckan får jag pyssla med vilket projekt jag vill, men den här tiden blir öronmärkt för dessa.

Först ut som "halv8-projekt" är just Bondekoftan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar