fredag 24 oktober 2014

Ljus i rusket

Nu är det verkligen ruskväder ute. Det regnar och snöar om vartannat.
Jag har några dagar, lediga från studier. Parkerar mig i soffhörnet, tänder ljus, lyssnar på sommarprogram och stickar. Passar på att göra färdigt lite (även om jag längtar efter att sätta händerna i nya projekt). I går maskade jag av min Shetland triangle, den ska på blockning i helgen. Av bara farten började jag (äntligen!) att fästa trådar på min Bondekofta. Hoppas få den helt klar i helgen.
Får se om det blir nåt mer när jag ändå är i gång. Vet att nånstans ligger ett par påbörjade vantar...

1 kommentar:

  1. Ja, nu är det verkligen mystider och perfekt tillfälle att tända ljus! En så fin färg det är på din Shetlandsjal, hoppas på att få se den snart! Det var alldeles för längesedan vi sågs nu. Kram!

    SvaraRadera