tisdag 20 mars 2012

Vårdagjämning

I dag är det vårdagjämning. Så härligt! Tror aldrig att jag har längtat så mycket efter vår och sommar som nu.
Tyvärr har jag inga blomster ute att visa, men väl lite blommor och grönt inne från huset.

Tapeten i mitt syrum. Blommig och söt. Ser fram emot att inreda detta rum. Än så länge står där ett gammalt linneskåp och ett par lådor med garn. Men det kommer!


Min Damson. Den växer så det knakar. Just nu hoppas jag på att garnet räcker. Enligt mönstret behövdes 402 meter, jag har 400. Vägde just garnet - 16 gram och 9 varv plus avmaskning kvar (sista varvet och avm är på 547 m)... Men jag har reservplan om det skulle fattas lite till kanten.

4 kommentarer:

  1. Hej hemlis!
    Om det kniper med garnet så har jag en härva till i samma färg så jag kan nysta av lite till dej om det behövs.

    SvaraRadera
  2. Tack hemlis!
    Det fattas ynka 2-3 meter om jag har räknat rätt. Om du vill så jättegärna!! Annars får jag kolla i gömmorna, det är lugnt.
    Vilket garn det var att sticka i! Fint blir det också :)

    SvaraRadera
  3. Ok jag nystar av några meter och skickar till dej/hemlisen

    SvaraRadera
  4. Paket på väg/ hemlisen

    SvaraRadera