lördag 9 juni 2012

På stickorna just nu

Som vanligt har jag flera projekt på gång samtidigt, samt ännu fler liggande halvfärdiga. Dessa tre är de som jag stickar aktivt på nu.
Ber om ursäkt för färgåtergivningen. Jag och kameran kom inte riktigt överens. Ska ta och lära mig den lite bättre...

Tröja i Kempes 2-tr färg 234. Den är egentligen lite mer grön, typ ljus grå-grön (se inlägg med sovmorgon nu i maj). Stickar på fri hand efter ett enkelt mönster från Järbo-garn. Funderar på att ev försöka mig på att brodera små blommor i nederkanten sen. Får se om jag lyckas :)

Kofta i Drops Muskat. Började förra fredagen. Har haft det ganska lugnt i veckan så det har blivit en hel del stickat. Är riktigt nöjd. ( Förutom då med metall-spetsarna till knitpro-stickorna som jag får skruva fast varje varv...)
En liten sjal i Karisma. Färgerna stämmer inte riktigt. Stickar lite på fri-hand. Har tänkt att det ska bli en stor sjal att svepa om sig, med någon slags spetskant som avslutning. Får se vad jag hittar :)

Ser nu att det är mycket blå-grönt-turkost. Men det finns gott om andra färger här hemma också :)

1 kommentar: