söndag 5 september 2010

Sköna lördag.

Har haft ett par jobbiga veckor med en envis förkylning. Men i går vaknade jag upp till en solig dag och kände mig piggare än på länge.
Firade med en utflykts-dag. Första stoppet blev slöjdarnas hus. Där säljer olika slöjdare sina alster. Inspirerande att gå och titta och känna på och imponeras av.


De har även ett litet fik där. Kändes gott att sitta ute i solen med underbart kaffe...


Handlade denna lilla fågel där. Det är en tovad vetevärmare i miniformat. Perfekt att värma i vinter och hålla kalla och värkande händer kring. Dessutom är den rätt söt :)


Hittade en badstrand på väg därifrån. Kunde inte motstå att ta säsongens sista fotbad :) Kallt var ordet...




På em packade vi ryggsäcken, tog med oss hunden och gav oss ut i skogen. Njöt av solen, de vackra färgerna och livet.
Verkligen en dag då krafterna återvände :)

3 kommentarer:

  1. Vilken harlig utsikt du har... Jag saknar den underbara naturen i Sverige och havet... Eftersom vi bor i Manchester har vi inte havet i narheten och inte direkt nagon natur heller... Lagg garna upp manga bilder sa jag kan fa kanna den harliga kanslan av Svensk natur =) Kram pa dig Susanne fran Ingela

    SvaraRadera
  2. Tack för era komplimanger! De värmer!! :)
    Jag lovar att du ska få se fler bilder Ingela. Tyvärr bor jag ju inte lika nära havet nu som under uppväxten, men jag har åker och skog inpå knutarna (o havet 3 mil bort)

    SvaraRadera