tisdag 14 september 2010

Stickning, virkning och vacker utsikt

Har haft 2 lediga dagar nu efter en händelserik jobbarhelg.
Har vilat en hel del men också satt mig i fotöljen och stickat lite. Framstycket på höst-tröjan är klar. Är själv förvånad över att det gått så snabbt. Men förklaringen är nog så enkel att den är så kul att sticka så jag kan inte låta bli. Bara ett varv till...

Har börjat virka lite på min sjal (har gått med i en virk-a-long) Riktigt roligt som omväxling till stickandet. Tyvärr blev inte färgen så bra på bilden. I verkligheten är den mer vinröd. Nu är det bara drygt 50 rutor kvar.



Har köpt sockgarn. Stickade ett par sockor för 10 år sen, då med mamma vid min sida som tålmodig lärare. Nu tänkte jag försöka mig på att göra ett par på egen hand. Några tips på vad jag ska tänka på?


Har hunnit med ett par svängar i omgivningen. Dessa bilder är från Tallbergsbroarna. I vanliga fall får jag svindel då jag stiger upp på en stol - lyckan är stor nu då jag klarar av att gå över bron utan panik utan kan njuta av utsikten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar